Veelgestelde vragen
Heb je een vraag, lees hieronder dan eerst bij de veel gestelde vragen of het antwoord erbij staat. Mocht je het antwoord op je vraag niet kunnen vinden neem dan contact op met info@vanjapie.nl.
Producten
Zijn de producten te bekijken?
Je kunt alle producten in onze webshop bekijken, we hebben diverse detail foto's en uitgebreide informatie toegevoegd. VanJapie heeft geen fysieke winkel, dus helaas kun je de producten niet in het echt komen bekijken. Wil je aanvullende informatie of specifieke detailfoto's van een bepaald product? Aarzel niet en stuur ons een e-mail.
Komen de kleuren van de artikelen in de webshop overeen met de geleverde producten?
Uiteraard. Maar houd er wel rekening mee dat kleuren op een foto en op een beeldscherm er anders uit kunnen zien dan in werkelijkheid. We proberen je zo goed mogelijk te informeren over de juiste kleur van het product (Als we de exacte kleur weten vermelden we die).
We besteden veel aandacht aan de fotografie van de producten in de webshop om je zo goed mogelijk te informeren over de kleur en het materiaal. Rechten kunnen hier helaas niet aan worden ontleend.
Mag je de foto's van onze producten op je eigen website of in je webshop gebruiken?
Wij hebben de foto's van onze producten zelf gemaakt, er rust dus copyright op van VanJapie. Zonder onze toestemming mogen de foto's niet worden gebruikt. Als je een foto wilt gebruiken voor publicatie neem dan contact met ons op via info@vanjapie.nl.
Af en toe maken we gebruik van de productfoto's van andere leveranciers. Ook deze foto's mogen niet zonder toestemming worden gebruikt.
Bestellen
Hoe kan ik iets bestellen?
Bij alle producten in de webshop kun je kiezen voor 'Voeg toe aan winkelwagen'. Kies het aantal (indien meerdere stuks beschikbaar), vervolgens kun je het product in je winkelwagen plaatsen. Als je vervolgens klikt op 'Winkelwagen' zie je de inhoud, en waar je op dat moment bent in het bestelproces (stap 1 van 4). Bij iedere stap leggen we uit wat je moet doen, en hoe je de betaling uit kunt voeren. Als je alle stappen hebt doorlopen is je bestelling geplaatst en krijg je van ons via de e-mail een bevestiging.
Vragen of hulp nodig bij het bestellen?
Aarzel niet en neem even contact met ons op. Je kunt een mailtje sturen naar: info@vanjapie.nl. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Zijn alle producten op voorraad in de webshop?
In principe zijn alle producten in de webshop ook écht op voorraad, tenzij we dat anders hebben aangegeven. Om teleurstelling te voorkomen streven we ernaar om producten die zijn uitverkocht snel van de website af te halen of om te vermelden dat ze zijn verkocht. Benieuwd of een bepaald product weer op voorraad komt? Neem gerust even contact met ons op.
Kan ik mijn bestelling als cadeau in laten pakken?
Uiteraard! Geef in je winkelwagen bij stap 2 onder 'Eventuele opmerkingen' aan dat je het graag in cadeaupapier verpakt wilt hebben. We doen dat graag voor je en het kost je niks. We kunnen het cadeautje natuurlijk ook direct bij degene voor wie het bestemd is bezorgen. Kijk hiervoor bij “Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?”
Betalen
Hoe kan ik betalen in de webshop?
Bij VanJapie kun je én veilig én gemakkelijk betalen via iDEAL.
Betaal je liever niet op deze wijze? Dan kun je ook kiezen voor:
*Vooraf overmaken per overboeking op IBAN NL35BUNQ2065696109, op naam van VanJapie.
* Bestel je uit naam van een onderneming, neem even contact met ons op.
Nadat je betaling door ons is ontvangen wordt je bestelling ingepakt en binnen 1 á 2 werkdagen verstuurd.
Verzenden
Wat zijn de verzendkosten?
Onze bestellingen worden verstuurd via PostNL, VanJapie hanteert hiervoor de standaardtarieven van postnl.nl/tarieven/tarieven-pakketten/Pakket/NL/3519-2kg
Bestellingen van meer dan € 75,00 (exclusief verzendkosten) worden door ons, binnen Nederland, gratis verzonden.
Naast verzending naar het door jou gekozen adres kun je er ook voor kiezen om je bestelling bij een PostNL locatie te laten bezorgen. Er is er altijd wel een in de buurt te vinden!
Hoe verpakken jullie mijn bestelling?
VanJapie verpakt haar bestellingen in kartonnen dozen. Soms in nieuwe dozen, soms in gebruikte. Op deze manier proberen we de aanschaf van nieuw verpakkingsmateriaal zoveel mogelijk te beperken. We houden niet alleen van upcyclen maar ook van recyclen! En misschien kun jij dezelfde doos weer gebruiken. Als dat niet lukt, wil je hem dan bij het oud papier doen? Dat zou fijn zijn, onze dank hiervoor!
Bezorgen
Wanneer wordt je bestelling bezorgd?
Als we je betaling hebben ontvangen maken we de bestelling klaar voor verzending en wordt deze verstuurd via PostNL, levertijd is ongeveer 1-2 werkdagen. Zodra je bestelling is verzonden krijg je van ons per e-mail een bevestiging met een Track & Trace code, hiermee kun je jouw bestelling volgen. Soms kan het door drukte wat langer duren, VanJapie is niet verantwoordelijk voor eventuele vertraging onderweg. Zeker tijdens de feestdagen kan het zijn dat je bestelling er wat langer over doet dan verwacht in verband met de drukte bij PostNL. Aan de verwachte levertijden kunnen geen rechten worden ontleend.
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja hoor, dat kan. Je kunt een ander afleveradres opgeven bij je bestelling. Als je bijvoorbeeld je cadeautje direct bij de ontvanger wilt laten bezorgen of als het bijvoorbeeld makkelijker is om je pakket op je werk te laten bezorgen. Je kunt ook aangeven dat je je bestelling liever bij een afhaallocatie van PostNL bij je in de buurt wilt afhalen.
Bezorgen jullie ook bestellingen in het buitenland?
Op dit moment verzenden we voornamelijk binnen Nederland. Mocht je woonachtig zijn in een ander land en benieuwd zijn of je ook bij ons kunt bestellen, stuur dan even een e-mail naar info@vanjapie.nl, dan kijken we wat we kunnen regelen. Ook hiervoor hanteren we de standaardtarieven van PostNL.
Klachten & retourneren
Het door mij ontvangen product is kapot, wat nu?
Neem zo snel mogelijk contact op (graag binnen 24 uur na ontvangst van het product), met een duidelijke foto van het kapotte artikel via info@vanjapie.nl. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om het op te lossen.
Kan ik ruilen of retourneren?
Zeker! Het is belangrijk dat je tevreden bent over onze service en blij bent met je aankoop. Mocht het voorkomen dat je iets gekocht hebt waar je een andere verwachting van had of wanneer je spijt hebt van je aankoop dan kun je dit product retourneren binnen 14 dagen na ontvangst. De voorwaarden kun je ook terugvinden in onze algemene voorwaarden. Het herroepingsformulier kun je hier downloaden. Dit formulier is handig om te gebruiken, maar gebruik is niet verplicht.
Meld je retour binnen 14 dagen na ontvangst van je pakket aan via info@vanjapie.nl, zo weten we wanneer we je retourpakket kunnen verwachten. Een e-mail volstaat met de nodige informatie (naam, ordernummer, bankrekeningnummer en wat je wil retourneren), je kunt ook het herroepingsformulier invullen en bij je retourzending voegen. Verpak het onbeschadigde product goed beschermd om beschadiging te voorkomen. Nadat we je retour in goede orde hebben ontvangen krijg je het aankoopbedrag van het desbetreffende product binnen 14 dagen terug. Mocht je ervoor kiezen om een volledige order terug te sturen dan ontvang je het totaalbedrag inclusief verzendkosten retour. Kosten voor retourzendingen zijn volledig voor rekening van de koper. Zie hiervoor ook onze algemene voorwaarden.
Retour zendingen kunnen naar onderstaand adres:
VanJapie
Seminarieweg 19a
4854 PA Bavel
Ik heb een klacht, naar wie kan ik die sturen?
Heb je een klacht over onze service, producten of iets anders, dan horen we dat graag. Gaat de klacht over een gebrek aan een artikel dat je bij VanJapie gekocht hebt dan ontvangen we in de e-mail ook graag een duidelijke foto van het betreffende artikel waarop de aard van de klacht duidelijk zichtbaar is. Je kunt deze klacht e-mailen naar info@vanjapie.nl we zullen binnen 14 dagen na ontvangst reageren en je klacht oplossen.
Neem contact met ons op
Vragen of opmerkingen? Check eerst even tussen de veelgestelde vragen of jouw vraag erbij staat. Als je het antwoord niet kunt vinden, of er is nog onduidelijkheid neem dan even contact met ons op via de e-mail info@vanjapie.nl of ons contactformulier.
Bedrijfsgegevens
Van Japie staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel in Amersfoort onder nummer: 82986495
Overige gegevens:
BTW: 8626.81.595.B.01
IBAN: NL35 BUNQ 2065 6961 09
BIC: BUNQNL2AXXX